måndag 10 maj 2010

Ur led är årstiden

Hjälp, hela dagen försvann i och med jag här inträdde! Men inte lät jag hoppet fara och hade ju förutseende nog garderat mitt första inlägg genom val av titel, fast en blick på skärmen får mig att undra om jag samtidigt döpte hela sidan???? Och hade det åstadkommits på arbetstid hade nog timlön varit att föredra framför ackord? Så många timmar för så litet innehåll!
Efter att jag gett upp kampen med bildernas placering och tryckt på publicera jamades jag ut i köket av en hungrig kvartett, som nu övergått till en liten siesta.
Och vart har våren tagit vägen? Inte finns den här i Skogstjäll! En extra tröja till mig som är pälslös och värmeelementet för oss alla!
Tog en tur ut till växthuset för ett samtal med mina frösådder - de ser ut att vara menade för pygméer och  behöver nog en stor portion värme, sol och tur? För att inte nedslås alltför mycket av vad jag såg, så bläddrade jag i mitt bildarkiv och dansade en värmande dans för att motivera nykomlingarna att mäta sig med tidigare årgångar!



Jag ser gärna det här i repris!

Och där är det dags för nästa repris, nämligen middagen (supén), ett tema med variationer från igår ingredienser ej hämtade från vare sig växthus eller trädgård.

Ps. Den här gången lyckades jag fånga bilden och placera rätt redan vid första försöket!!

3 kommentarer:

  1. Men vad bra det går! Du kom igång som en dans och fortsätter ju jazza för fullt..haha!Vad kul att se ditt växthus..Även här skriker växterna efter värme o sol och tulpanerna får knappt stjälkar innan de får knopp. Här finns oxå pygméer..*ler* Snart får du fjong på det här med bilderna och det tar sin lilla tid. Gudarna ska veta hur många timmar man slösat bort bara på att sitta och skapa grafik förr. Kanske 4 timmar för EN bild..Hugaligen!! Du lär dig fort..och det märks att du har ett brinnande intresse för det...Det är bara i början det tar lite onödig tid..sen är det bara o plottra på..*ler* Dukti´kicka!!Det gjorde du bra!! Här känner man sig smått överflödig ju..hihi!
    Kramkalas från mig..
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Det var bara att kasta sig ut, om jag väntat på att gräset skulle gro under fötterna, så hade ju ingenting hänt! Och vad roligt att min läromästare blir min första följeslagare - och överflödig - rädd för att frågorna kommer att hagla när jag förstår vad jag inte förstår. Och lovar att uppdatera växthuset. Och det sägs ju att friskt vågat, hälften vunnet. Satt väl massor med timmar med första inlägget och då inte texten och max 30 min. med det här så det stämmer.
    Kramkalaset delar jag med mig av till min tålmodiga kvartett
    Ps och så försökte jag förhandsgranska och tänkte vad då välj profil, jag är ju jag, nu fattade jag

    SvaraRadera
  3. Tja..läromästare vet jag väl inte...då jag inte haft ett lillfinger med i spelet ens..haha! Du klarar ju allt galant själv!! Det TAR sin lilla tid i början..men du lär dig en hel del under tiden min vän. Förstå att en hel värld öppnar sig nu..och strax har du knåpat ihop en hel hemsida oxå..med din energiska fart..*ler*
    Låt ev. frågor hagla du..så "läromästaren" får göra själ för namnet..haha!

    SvaraRadera